Menu

پانل بتنی دیوار

brutal Beton Article

ARTICLE

پانل بتنی دیوار

دیوار یکی از بخش‌های مهم یک ساختمان محسوب می‌شود که زیبایی آن تاثیر بسیار زیادی بر روی ساختمان دارد. دیوار به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم‌بندی می‌شود و زیبایی هر دوی این بخش‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. نما بتنی و پانل بتنی دیوار، به عنوان یکی از بهترین مصالح ساختمانی شناخته می‌شود که می‌تواند با زیبایی منحصر به فرد خودش، به فضای ساختمانی نیز زیبایی بیشتری بدهد.

پانل بتنی دیوار در گروه متریال‌های مقاوم، ارزان قیمت و همچنین زیبا قرار می‌گیرد که این روزها، بسیاری از ساختمان‌ها با کمک این پانل‌ها طراحی شده‌اند. در ادامه این مقاله، قصد داریم بیشتر در مورد پانل بتنی دیوار، انواع این پنل‌ها و قیمت آن‌ها صحبت کنیم. 

برای اطلاع از بتن اکسپوز به این صفحه مراجعه کنید.



مزایای پانل بتنی دیوار


پانل بتنی دیوار، یکی از مصالح ساختمانی است که با کمک بتن ساخته شده است. پانل بتنی دکوراتیو در کارخانه ساخته می‌شوند و در سایزهای مختلف روانه بازار می‌گردند. امکان نصب پانل بتنی دیوار در دیوار خارجی ساختمان و دیوار داخلی ساختمان وجود دارد. فقط لازم است که این پانل‌ها با کیفیت خوب خریداری شوند تا در طول زمان، آسیبی به آن‌ها وارد نشود.


پانل بتنی دیوار هم به صورت خشک و هم با دوغاب قابل نصب بر روی دیوارهای ساختمان‌هاست. همین موضوع دست نصاب و افراد را برای نصب پانل بتنی باز گذاشته است. هرچند که بسیاری از افراد‌ترجیح می‌دهند که پانل بتنی دیوار را به صورت خشک و با کمک چسب روی دیوار ساختمان نصب کنند.

پانل‌های بتنی از جمله محصولاتی‌اند که در سال‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی را از آن خودشان کرده‌اند. دلیل محبوب شدن پانل‌های بتنی موجود در بازار، مزیت‌های آن‌هاست که در ادامه به برخی از این مزیت‌ها اشاره می‌کنیم.

  • وجود تنوع در رنگ و طرح
  • امکان پیاده‌سازی پانل بتنی دیوار در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • کنترل کیفی شده در کارخانه
  • دارای کیفیت بسیار خوب و دوام بالا
  • دارای راندمان و طول‌عمر بسیار بالا
  • قابل خرید در‌اندازه‌های مختلف
  • وجود امکان رنگ کردن روی پانل‌ها
  • قیمت مناسب و داشتن صرفه اقتصادی
  • داشتن مقاومت بالا در برابر ضربه، تغییرات دمایی و شرایط جوی و محیط


  • انواع پانل بتنی دیوار و اطلاع از قیمت آن‌ها


انواع پانل بتنی دیوار

پانل بتنی دیوار که بر روی انواع دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، در دو نوع ساده و طرح دار در بازار وجود دارد. افراد می‌توانند بر اساس نیاز خودشان اقدام به خرید هر یک از انواع پانل بتنی دیوار کنند. البته برخی از فروشگاه‌ها نیز امکان سفارشی‌سازی پانل بتنی دیوار را فراهم می‌کنند. بنابراین، مشتریان می‌توانند بر اساس سلیقه و ایده خودشان، بهترین پانل بتنی دیوار را خریداری کنند.

برای اطلاع بیشتر از بتن به صفحه بتن اکسپوز چیست؟ مراجعه کنید.


پانل بتنی دیوار ساده

پانل بتنی دیوار ساده، یکی از انواع پانل‌های بتنی است که می‌تواند بر روی دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار گیرد. این پانل بتنی دارای طراحی منحصر به فرد، ولی ساده است؛ به همین خاطر بیشت برای دیوار بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به ساده بودن این پانل‌ها، می‌توان آن‌ها را با قیمت مناسب‌تر خریداری کرد.


پانل بتنی دیوار طرح دار

پانل بتنی دیوار طرح دار، یکی از محبوب‌ترین پانل‌های بتنی موجود در بازار است که عمدتا قشر جوان به دنبال خرید این نوع پانل بتنی هستند. پانل بتنی دیوار طرح دار در طرح‌های برجسته، موج‌دار، هندسی، سه‌بعدی و ... در بازار وجود دارند و افراد بر اساس سلیقه و نظر خودشان، می‌توانند اقدام به خرید پانل بتنی دیوار کنند.


پانل بتنی دیوار در دو سبک کلاسیک و مدرن

هر یک از ساختمان‌های مسکونی و تجاری در سبک‌های مختلفی طراحی می‌شوند و این موضوع بر روی انتخاب مصالح ساختمان تاثیر زیادی می‌گذارد. پانل بتنی دیوار به دلیل طرح‌ها و مدل‌های متنوعی که دارد، می‌تواند برای انواع سبک‌های کلاسیک و مدرن مورد استفاده قرار گیرد.

پانل‌های بتنی دیواری که برای سبک کلاسیک ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، معمولا طرح‌دار و برجسته هستند. جزئیات در پانل بتنی دیوار برای سبک کلاسیک باید بیشتر باشد. به همین خاطر، اکثر افرادی که به سبک کلاسیک علاقه دارند، از پانل‌های بتنی برجسته برای تکمیل فضای داخلی ساختمان استفاده می‌کنند.

برای سبک مدرن ساختمان، بهتر است که از پانل بتنی ساده‌تر استفاده کرد. جزئیات در سبک مدرن کاهش پیدا می‌کند و این موضوع انتخاب را برای خرید پانل بتنی دیوار ساده‌تر خواهد کرد. از طرفی با توجه به اینکه نیازی به خرید پانل‌های بتنی لوکس و گران قیمت نیست، می‌توان در سبک مدرن در هزینه‌های ناشی از خرید پانل بتنی صرفه‌جویی کرد.



پانل بتنی دیوار و قیمت آن

قیمت خرید پانل بتنی دیوار، قطعا یکی از دغدغه‌های افرادی است که به دنبال خرید این محصولات جهت تکمیل دکوراسیون داخلی و نمای خارجی ساختمان هستند. در حال حاضر، مانند هر متریال دیگری که برای ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، قیمت پانل بتنی دیوار و پنل بتنی پیش ساخته نیز به صورت روزانه تعیین می‌شود. چون قیمت متریال‌هایی که برای ساخت این پانل‌ها استفاده می‌شوند نیز ممکن است در هر روز متفاوت باشند.

با این حال برای درک تنوع قیمت پانل بتنی دیوار، باید بدانید که قیمت این پانل‌ها بستگی به عوامل مختلفی دارد. به طور مثال، ابعاد پانل بتنی دیوار اولین عاملی است که بر روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد. بدیهی است که هر چقدر ابعاد پانل بتنی دیوار بیشتر باشد، قیمت نهایی آن نیز بالاتر می‌رود.

عامل دیگری که بر روی قیمت پانل بتنی دیوار تاثیر می‌گذارد، کیفیت آن است. هر یک از برندها و شرکت‌های تولیدکننده پانل بتنی دیوار، برای جذب مشتریان خودشان سعی در افزایش کیفیت دارند. از این رو برای خرید پانل‌های باکیفیت باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

در این مقاله در مورد پانل بتنی دیوار و قیمت آن صحبت کردیم. با توجه به نیاز ساختمان‌ها برای استفاده از این پانل‌ها مانند پانل بتنی سقفی، توصیه می‌شود که ابتدا مدل‌های مختلف پانل بتنی دیوار در بازار بررسی شود و در نهایت بر اساس نیاز، بهترین مدل پانل بتنی دیوار انتخاب گردد. برای اطلاع از قیمت و جزئیات فنی هر یک از پانل‌های بتنی دیوار موجود در بازار، به فروشگاه‌ها و شرکت‌هایی که اقدام به فروش پنل بتنی دیوار می‌کنند، ارتباط بگیرید و در صورت نیاز با کارشناسان این مجموعه‌ها در مورد خرید بهترین پنل بتنی دیوار صحبت کنید.


عملکرد پانل بتنی دیوار

 پانل بتنی دیوار نمای خارجی سازه شما را می‌پوشاند و آن را در برابر ساییدگی، بارش باران و رطوبت مقاوم می‌سازد. نکته جالب‌تر بهره‌گیری از این دیوارها در پوشش‌دهی نمای داخلی ساختمان‌ها است. برخی از سبک‌های مدرن از دیوارپوش‌های سیمانی برای دکوراسیون داخلی سازه‌ها بهره می‌برند. سبک مینیمال و صنعتی نمونه‌ای از این سبک‌ها هستند که به فضای داخلی سازه‌های مسکونی، اداری و تجاری حال‌وهوای صنعتی می‌دهند. پنل‌های بتنی یکی از بهترین پوشش‌های دیوار برای این سبک از دکوراسیون مدرن است. با ما در نگاهی به برترین ویژگی‌های پانل بتنی دیوار همراه باشید.برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه پانل بتنی مراجعه کنید.

 ویژگی‌های پانل بتنی دیوار

 با ویژگی‌های پانل بتنی دیوار آشنا شوید: پانل‌های بتنی دیوار از مواد سازگار با محیط زیست ساخته شده‌اند. شیشه، خرده‌آلیاژهای بازیافتی و سیلیس از نمونه مواد به‌کاررفته در ساخت این پنل‌ها هستند. پانل بتنی دیوار قابلیت سفارشی‌سازی دارد. شما می‌توانید اندازه، رنگ و طرح روی آن را سفارش دهید تا مطابق میل و هماهنگ با دکوراسیون شما ساخته شوند. در ساخت پانل بتنی دیوار، از قالب‌هایی با طرح‌های مختلف استفاده می‌شود. البته شما می‌توانید طرح‌های مورد علاقه خودتان را نیز سفارش دهید. پانل بتنی دیوار نازک است و وزن کمی دارد. میانگین وزن هر متر مربع از پنل‌های بتنی 7 کیلوگرم است. ضخامت این پانل‌ها هم حدود 4 میلی‌متر است. برش پانل بتنی دیوار بسیار آسان است. برای برش دادن این پنل‌ها شما تنها نیاز به یک تیغ تیز دارید. روی پانل بتنی دیوار با نوعی روغن جامد بتنی پوشش داده شده است. این پوشش اجازه گذشتن آب و رطوبت را از پهنای پنل نمی‌دهد. همین نکته باعث ضد آب شدن این پنل‌ها شده است. پانل بتنی دیوار را می‌توانید به شکل منحنی هم درآورید. برای این کار کافی است آن را حرارت دهید. ریز بافت بودن پانل بتنی دیوار ترس از ترک خوردن آنها را برطرف می‌کند. با خیال راحت این دیوارپوش‌های بتنی را برش دهید و استفاده کنید. لبه‌های پانل بتنی دیوار منظم است و نصب آنها نیز ساده است. برای نصب این پنل‌ها نیازی به جوشکاری ندارید.

 کاربرد پانل بتنی دیوار

 کاربرد پانل بتنی دیوار محدود به جای خاصی نیست. با مدد از این پانل‌ها می‌توانید نمای بیرونی سازه خود را زیباتر و چشمگیرتر سازید. اگر هم طرفدار برخی سبک‌های مدرن در دکوراسیون داخلی هستید، پانل بتنی دیوار کار شما را آسان‌تر می‌کنند.

مطلب پیشنهادی: پنل بتن حجمی

 انواع پانل بتنی دیوار

 چند نوع پانل بتنی دیوار در دکوراسیون داخلی و خارجی سازه‌ها کاربرد دارد:

 پانل بتنی دیوار تخت: پانل بتنی تخت سبک و ساده است و در ساخت آن از سیمان کمتری استفاده شده است. 

پانل بتنی دیوار سه‌بعدی: پانل سه‌بعدی بتنی دارای طرحی سه‌بعدی است که قابلیت سفارشی‌سازی دارد.

 پانل بتنی دیوار اکسپوز: پنل بتن اکسپوز نوعی از پنل‌های دکوراتیو بتنی است. بتن اکسپوز در برابر شوک‌های حرارتی مقاومت بیشتری نشان می‌دهد. دوام و سرعت اجرای بالا از ویژگی‌های پنل بتنی اکسپوز است. برتری‌های پانل بتنی دیوار بسیار است. وزن کم و نصب آسان یکی از برترین ویژگی‌های این پنل‌ها است. مقاومت این دیوارپوش‌ها در برابر نفوذ آب، سایش و لکه نیز نوعی از مصالح ساختمانی برتر را تقدیم شما کرده است. از همه این‌ها گذشته، با بهره بردن از دیوارپوش‌های بتنی، نیاز سازه شما به تعمیر کمتر می‌شود. پنل‌های بتنی دیوار را در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون سفارش دهید و فضای کار یا زندگی خود را با آن آراسته کنید.


به اشتراک بگذارید

گالری

نظر شما ارزشمند است:

دیگاه شما درباره این محصول چیست؟

شما میتوانید در این بخش تجربیات و تظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

تجربه نظر کاربران: