Menu

کفپوش بتنی پازلی

brutal Beton Article

ARTICLE

کفپوش بتنی پازلی

کفپوش بتنی پازلی محصولی زیبا و بادوام است که برای پوشش کف پارک‌ها،معابر شهری، فضاهای صنعتی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. اغلب ما وقتی صحبت از بتن و کفپوش بتنی به میان می‌آید، قطعاتی خاکستری، مستطیل‌شکل و بی‌روح را در نظر می‌گیریم. در صورتی که امروزه این محصول در رنگ و طرح متنوع و با کیفیت بسیار عالی تولید می‌شود. به‌گونه‌ای که در بسیاری از اماکن عمومی برای روح بخشیدن به فضا و ایجاد طرح‌های زیبا و چشم‌گیر، از کفپوش بتنی پازلی , کفپوش بتنی حیاط همچنین کفپوش بتنی پارکینگ در پوشش کف استفاده می‌نمایند.

در این مطلب نخست تاریخچه مختصری از کفپوش بتنی پازلی داشته و در ادامه ویژگی‌های منحصربه‌فرد این نوع پوشش کف را مورد بررسی قرار خواهیم داد. سپس مواد تشکیل‌دهنده، نحوه ساخت و اجرای آن‌را توضیح داده و در انتها نی از مزایای این کفپوش بتنی خواهیم گفت. با ما تا انتهای این نوشتار همراه شوید...

برای اطلاع بیشتر از بتن به صفحه بتن اکسپوز مراجعه کنید.


کفپوش بتنی پازلی: از گذشته تا کنون

بشر همواره به دنبال محصولی مقاوم برای پوشش کف خیابان‌ها و مکان‌های عمومی بوده است. هزاران سال از ساخت اولین کفپوش‌ها می‌گذرد. آثار به‌جا مانده از رومیان، وجود جاده‌هایی پوشیده از سنگفرش را نشان می‌دهد. اما از اوایل دهه چهل میلادی و با تولید کفپوش‌های بتنی، به تدریج استفاده از نمونه‌های آجری و قدیمی کنار گذاشته شد.

هلندی‌ها اولین کسانی بودند که با استفاده از بتن، اقدام به تولید این نوع کفپوش کردند. ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد و استحکام بی‌نظیر این نوع کفپوش نسبت به نمونه‌های آجری و سفالی، موجب محبوبیت و ترویج استفاده از آن در کشور‌های دیگر شد.بورتال بتن مفتخر است تا تمام اطلاعات مورد نیاز پنل جی اف آر سی را در اختیار شما قرارد هد.

امروزه کفپوش بتنی پازلی با کیفیت بسیار بالا و مقاوم در برابر رطوبت و تغییرات ناگهانی دما تولید شده و مورد استفاده فراوانی در صنعت ساختمان‌سازی دارد.


کفپوش بتنی پازلی: مقاوم، زیبا، ارزان

پیشرفت‌های بدست‌آمده در زمینه تولید کفپوش‌های بتنی ، موجب بالا رفتن کیفیت این نوع قطعه پیش‌ساخته شده است. برای اطلاع بیشتر از بتن پیش ساخته صفحه پنل بتنی پیش ساخته را مطالعه کنید.

این کفپوش‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف و همچنین با شیوه‌های گوناگون ساخته شده و با توجه به شرایط آب و هوایی و نوع کاربری انتخاب و اجرا می‌شوند.

اصولا بتن و فرآورده‌های آن از مقاوم‌ترین گزینه‌ها در صنعت ساخت و ساز به‌شمار می‌روند. تراکم بالای این کفپوش‌ها نیز از دلایل اصلی مقاومت بالای آن‌ها در برابر فشار زیاد و تردد بالا است. هر چه تراکم کفپوش بتنی پازلی بیشتر باشد، استحکام آن نیز بیشتر بوده و عمر مفید آن بالاتر است.

کفپوش بتنی پازلی با طرح تبری، شش ظلعی و کنگره اصولا در برای پوشش پیاده‌رو و معابر عمومی مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر زیادی در زیباسازی آن دارند. بسیاری از سازندگان برای پوشش کناره استخر نیز از کفپوش بتنی پازلی با طرح موج استفاده می‌نمایند. به‌کار گیری این نوع پوشش در کناره استخر نه‌تنها نمای زیبایی در نما بتنی به آن‌ می‌دهد، بلکه از لغزندگی محیط اطراف استخر نیز پیشگیری خواهد کرد.


کفپوش بتنی پازلی و مواد تشکیل‌دهنده آن

این روز‌ها مزایای فراوان کفپوش مانند قیمت مناسب، مقاومت بالا، نصب آسان و... موجب استقبال فراوان سازندگان از این محصول ساختمانی شده است. اغلب نمونه‌های مختلف کفپوش بتنی پازلی با استفاده از ترکیب آب، سیمان سفید و سیاه، چسب بتن، آهک و سولفات کلسیم تولید می‌شوند. اما شیوه ترکیب مواد، ساخت آن‌ها و هم‌چنین درصد مواد به‌کار رفته در نمونه‌های مختلف متفاوت است.

این کفپوش‌ها به‌صورت روکار و یا به منظور زیرسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اصولا نمونه‌های روکار دارای تراکم بیشتر بوده و ظاهری زیباتر دارند. تراکم بالا نیز مانع ترک‌خوردگی و یا شکستگی آن‌ها می‌شود.

در نمونه‌های کفپوش بتنی پازلی روکار از رنگ‌های مختلف نیز برای زیبایی بیشتر آن‌ها استفاده می شود.

نمونه‌هایی از کفپوش که به منظور استفاده در زیر کار ساخته می‌شوند متخلل بوده و در برابر ضربه و سایش مقاومت کم‌تری دارند.

مطلب پیشنهادی: پانل بتنی دیوار


کفپوش بتنی پازلی و نحوه ساخت آن

این کفپوش‌ها به دو روش پرسی و ویبره‌ای ساخته می‌شوند. در روش پرسی کفپوش از دو لایه تشکیل می‌شود که با کمک فشار دستگاه پرس، متراکم می‌شود. این روش تولید بسیار کم‌هزینه بوده و از متداول‌ترین شیوه‌های تولید این نوع قطعه پیش‌ساخته است.

در روش ویبره‌ای، کفپوش بتنی پازلی از یک لایه تشکیل شده و تراکم آن با استفاده از لرزش دستگاه ایجاد می‌شود. کیفیت کفپوش‌هایی که با این شیوه تهیه می‌شوند نسبت به نمونه‌های دیگر بالاتر است زیرا به دلیل تراکم بیشتر، دارای مقاومت بالاتری بوده و رطوبت کمتری جذب می‌کنند.


اجرای کفپوش بتنی پازلی

اغلب افراد وسواس زیادی هنگام خرید کفپوش بتنی پازلی از خود نشان می‌دهند. با اینکه نوع کفپوش اهمیت زیادی در کیفیت کار تمام شده دارد، اما اهمیت اجرا و نحوه انجام آن همچنین فروش کفپوش بتنی را نباید نادیده گرفت. اجرای کفپوش بتنی پازلی به مهارت و تجربه کافی در این زمینه نیاز دارد بناراین علاوه بر نوع کفپوش تجربه نصاب نیز در کیفیت اجرا مؤثر است.

زیرسازی نیز از جمله مواردی است که تاثیر زیادی در نتیجه کار و ماندگاری طولانی‌تر آن دارد.

از آنجاییکه ضخامت و اندازه ابعاد کفپوش بتنی پازلی در نمونه‌های مختلف متفاوت است، انخاب مورد مناسب نیز مهم است. به‌طور مثال نمونه‌های ضخیم‌تر برای استفاده در فضاهایی مناسب است که باید فشار بالایی را متحمل شوند.

مطلب پیشنهادی: بتن اکسپوز درجا


کفپوش بتنی پازلی و مزیت های آن

• طول عمر بالا و مقاوم در برابر آسیب‌دیدگی

• سرعت اجرای بالا

• قیمت مناسب نسبت به نمونه‌های دیگر پوشش کف

• نگهداری و تعمیر آسان و ارزان

• مقاومت بالا در برابر خراشیدگی و آسیب‌های ناشی از ضربه و فشار

• ضد سایش بوده و مقاومت بالایی در برابر تغییر دما و سازگاری با اقلیم‌های مختلف دارند

• تنوع در رنگ، طرح، ابعاد و قیمت

• قیمت مناسب در اجرا

• تمیز کردن آن به‌سادگی انجام شده و در صورت نیاز با شوینده‌های موجود در بازار به شکل اولیه برمی‌گردد.

• مقاومت بالا در برابر حرارت وآتش‌سوزی

• به دلیل جذب گرما، عایق حرارتی بوده و از گرم شدن محیط در فصل گرما پیشگیری می‌کند

• کمک به زیبایی محیط و روح بخشیدن به فضا با استفاده از کفپوش بتنی پازلی رنگی

مطلب پیشنهادی: پانل بتنی دکوراتیو

در دنیای مدرن امروز استفاده از مصالح ساختمانی متنوع و مقاوم برای بالا بردن کیفیت ساختمان‌ها، اهمیت زیادی پیدا کرده است. اغلب افرادی که در زمینه ساخت و ساز فعالیت می‌کنند، برای ارتقای کیفیت کار خود، بهتر است با نمونه‌های جدید مصالح ساختمانی آشنا شوند.

کفپوش بتنی پازلی و کفپوش بتنی سبک نیز یکی از قطعات پیش‌ساخته ساختمانی است که در دو دهه اخیر به مجموعه بزرگ مصالح ساختمانی اضافه شده است.

مزایای بالای کفپوش بتنی پازلی موجب استقبال فراوان مهندسان و طراحان از آن و استفاده فراوان در پروژه‌های عمرانی شده است. مقاومت بالا و هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه، موجب شده اغلب سازندگان در طرح‌های خود از این قطعه ساختمانی در بخش‌های مختلف ساختمانی استفاده کنند.

به اشتراک بگذارید

گالری

نظر شما ارزشمند است:

دیگاه شما درباره این محصول چیست؟

شما میتوانید در این بخش تجربیات و تظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

تجربه نظر کاربران: