Menu

اجرای بتن اکسپوز

brutal Beton Article

ARTICLE

اجرای بتن اکسپوز 

اگر می‌خواهید بدانید اجرای بتن اکسپوز چگونه است، باید بگوییم «بتن اکسپوز» به بتنی اطلاق می‌شود که سطح آن بخشی قابل مشاهده از طراحی معماری ساختمان را تشکیل می‌دهد. به عبارت دیگر این نوع بتن، برای ایجاد نما به کار می‌رود.هنگام تولید با پوسته قالب در تماس بوده است. چون این نوع بتن ساده است، معمولا از سنگریزه‌هایی برای تزئین آن و بهبود اجرای نما استفاده می‌شود. بنابراین در بسیار از مواقع،  از انواع «بتن اکسپوز سنگدانه‌ای» است.بورتال بتن مفتخر است تمام اطلاعات مورد نیاز بتن اکسپوز درجا را در اختیار شما قرار دهد.

پس از دانستن این‌ مطلب، برای اجرای بتن اکسپوز داخلی لازم است ابتدا قیمت اجرای بتن اکسپوز را بیابید.

در این مقاله، درباره پوسته قالب، ترکیبات و اجرای بتن اکسپوز  روش ساخت و مزیت‌های آن صحبت می‌کنیم.

اجرای بتن اکسپوز در نما

پوسته قالب تأثیر تعیین‌کننده‌ای بر ظاهر و کیفیت نما ، و تولید بتن اکسپوز، اجرای سازه دارد. قالب‌های نما ساخته‌شده از پانل‌های OSB یا چوب صیقل‌داده نشده، ظاهر بسیار متفاوتی را برای سطح بتن و نمای اکسپوز ایجاد می‌کند. خود نوع بتن اکسپوز درجا نیز بر ظاهر نما تأثیر می‌گذارد. قالب سیستم (System formwork) که اغلب در تولید آن استفاده می‌شود، اندازه‌ مشخص و مکان‌های ثابتی را برای اتصال قالب‌ها فراهم می‌کند. متخصصان باید قبل از نهایی‌کردن قالب نما ، ویژگی‌های آن (اندازه‌ها، محل اتصال به غالب، بافت و سایر ویژگی‌های مورد نیاز برای ظاهر نما را مشخص کنند.) مالک و پیمانکار می‌توانند به طور مشترک جزئیات قالب را در فرآیند ساخت‌و‌ساز بر اساس سلیقه مالک برای نمای ساختمان بتن اکسپوز مشخص کنند. اگر بتن در کف هم بکار می‌رود قیمت آن و نوع اجرای بتن هم در انتخاب اینکه قالب نما  چیست موثر است.

پس از جدا کردن قالب، فارغ از این‌که قالب، بتن نما را می‌توان با پردازش‌های بعدی، مانند شستشو یا فرآوری سنگ‌تراشی زیبا کرد. این کار بر روی کاربرد بتن ، قیمت آن و شکل نهایی اجرای نما تاثیر می‌گذارد.


لازم است قبل از اقدام به تولید انبوه بتن برای ساخت و ساز، ابتدا بتن ساختمان مورد نظر را با قالب مورد نظر ساخت، تا مشخص شود که قیمت اکسپوز نمای تولید شده چقدر می‌شود و آیا به صرف هست یا نه. همچنین این آزمایش کمک می‌کند تا اجرای نما و قیمت خرید آن  کاملا مشخص شود. اگر همه چیز به صرفه بود، تولید انبوه با در نظر گرفتن قیمت اجرای بتن اکسپوز شروع می‌شود.

با همه اینها تغییرات جزئی در نما از نظر رنگ و بافت غیر قابل اجتناب است و معمولا در قرارداد اجرای سازه بتنی اکسپوز و بدون در نظر گرفتن قیمت اجرای بتن اکسپوز ذکر می‌شود. 


اجرای سازه بتنی اکسپوز

پس از در نظر گرفتن این واقعیت که قالب چیست، ترکیب بتن نیز نقش مهمی در کیفیت  کفپوش بتنی ، اجرای سازه بتنی اکسپوز، و کاربرد بتن  و خرید بتن اکسپوز آن دارد. برای مثال:

مواد متنوعی را می‌توان برای سنگدانه نما استفاده کرد. هرکدام از آنها ظاهر، بافت و عملکرد متفاوتی را برای سطح بتن ایجاد می‌کنند. همچنین در کاربرد بتن ، قیمت آن، قیمت اجرای بتن اکسپوز، قیمت اکسپوز نما و نمای ساختمان بتن اکسپوز موثر هستند. در فرآیند مشخص‌کردن این‌که نوع سنگدانه بتن اکسپوز چیست، برخی از گزینه‌های معمول و محبوب عبارتند از:

شن

سنگ خردشده

سنگ تزئینی

سنگ‌ریزه

بازالت

کوارتزیت

شیشه خردشده


سنگ گرانیت و سنگ آهک، انتخاب‌های محبوبی برای اجرای بتن و نمای بتنی اکسپوز هستند. این سنگدانه‌ها در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها وجود دارند که با توجه به ‌این‌که طیف رنگی چیست، و همچنین کاربرد آن، قیمت اجرای بتن اکسپوز، قیمت آن  انتخاب می‌شوند. آنها معمولاً بسیار کوچک هستند، اما می‌توانند هنگام خرید بتن در اندازه‌های مختلف انتخاب شوند. استفاده از این سنگ‌ها در سطح بیرونی بتن نما سبب می‌شود که آنها بیشتر به چشم بیایند و نما را کاملا متفاوت کنند. با این حال این کار بر قیمت اجرای بتن اکسپوز،و قیمت آن تاثیری ندارد. علاوه بر این، فارغ از این‌که قالب چیست، استفاده از این سنگ‌ها در سطح بیرونی بتن، احتمال لغزش را کاهش می‌دهد و سطح نما را ایمن‌تر می‌کند. با این حال استفاده از این نوع بتن درجا کف سازی سبب می‌شود که پاها اذیت شوند.


نمای ساختمان بتن اکسپوز

اجرای بتن و نمای ساختمان بتن اکسپوز بدون در نظرگرفتن ایده متخصص، ممکن است علاوه بر افزایش قیمت اجرای بتن اکسپوز، قیمت بتن اکسپوز و قیمت اکسپوز نما، بر نمای ساختمان بتن اکسپوز شما هم تاثیر گذاشته و آن را زشت کند.

سخت‌بودن تعمیر

اگرچه احتمالا زمان طولانی پس از اجرای بتن  و اجرای بتن اکسپوز در نما نیازی به تعمیر ندارید، اما اگر به هر دلیل لازم باشد نما خود را تعمیر کنید، این کار چندان راحت نیست. دلیل آن هم این است که هر اجرای بتن اکسپوز در نما کاملا منحصر به فرد است، پس احتمالا شما نمی‌توانید همان سنگ‌ریزه‌ها و رنگ‌ها را دوباره در اجرای سازه بتنی اکسپوز جدید ایجاد کنید. پس ممکن است بتن ساختمان در یک جای خانه با بتن ساختمان در جای دیگر از نظر ظاهری متفاوت شود. خرید بتن از همان شرکت قبلی، ممکن است این مشکل را کمتر کند. اما باز هم مطمئنا هرچقدر هم برای قیمت اکسپوز نما بپردازید، نمای ساختمان بتن اکسپوز شما مثل اول نخواهد شد.

مناسب همه جای خانه نیست

اگرچه هر متریالی برای یک قسمت از خانه مناسب است، اما برخی از صاحب‌خانه‌ها دوست دارند یک راه‌حل را برای همه قسمت‌های خانه در نظر بگیرند. در این فرض، اجرای بتن اکسپوز در نما راه‌گشا نخواهد بود. چون مثلا اجرای بتن برای اتاق خواب‌ها مقدور نیست. همچنین بتن ساختمان ممکن است برای دیوار داخل خانه مناسب نباشد. علاوه بر این‌ها قیمت آن گاهی ممکن است زیاد باشد و نتوانید از اجرای بتن اکسپوز در نمای همه قسمت‌های خانه استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی : پنل بتنی

دیوار و کف انبیاری

الزامات لازم برای اجرای بتن اکسپوز در نما در این قسمت‌ها بسیار کمتر است. این بدان معنا است که قیمت اجرای بتن اکسپوز در نما را می‌توانید در انباری بسیار کاهش دهید. خرید آن با قیمت پایین و حتی بدون گرانول برای این قسمت‌ها کافی است.


اجرای بتن اکسپوز

 یک فرآیند مهم ساختمانی است که شامل مراحل متعددی است. در ابتدای اجرای بتن اکسپوز، سطح مورد نظر برای اجرای نمای بتن اکسپوز آماده می‌شود. اجرای بتن اکسپوز در نما شامل تهیه و آماده‌سازی قالب‌ها و سطح برای ریخته‌گیری بتن است. سپس و در مراحل بعدی اجرای نمای بتن اکسپوز، بتن اکسپوز ریخته و به صورت یکپارچه و یکنواخت روی سطح پخش می‌شود. سپس جهت اجرای بتن اکسپوز در نما، با استفاده از تکنیک‌های خاصی مانند تراشکاری، سطح بتن آراسته و صاف می‌شود. در نهایت، برای اجرای بتن اکسپوز با استفاده از روش‌های پالایش سطح، بافت و جلوه‌های دکوراتیو به بتن اکسپوز اضافه می‌شود. در همه این مراحل محاسبه قیمت اجرای بتن اکسپوز از اهمیت حیاتی برخوردار است. اجرای بتن اکسپوز و تعیین قیمت اجرای بتن اکسپوزنیاز به تخصص و تجربه در زمینه انتخاب مواد، مهارت در ریخته‌گیری بتن و استفاده از تکنیک‌های صحیح در اجرای نمای بتن اکسپوز دارد. همچنین، در اجرای بتن اکسپوز نیاز به مراقبت و نگهداری مناسب پس از اجرای نمای بتن اکسپوز نیز وجود دارد تا سطح بتن اکسپوز به طول عمر مطلوب برسد و با توجه به قیمت اجرای بتن اکسپوز مقرون به صرفه باشد.

 قیمت اجرای بتن اکسپوز

 قیمت اجرای بتن اکسپوز و اجرای نمای بتن اکسپوز از موارد مهم در برآورد هزینه‌های ساختمانی است. محاسبه قیمت اجرای بتن اکسپوز به عوامل متعددی بستگی دارد. این عوامل شامل مواردی مانند مساحت سطح مورد نظر، ضخامت لایه بتن و... همچنین قیمت اجرای بتن اکسپوز به مشخصات فنی و کیفیت مورد نیاز، موقعیت جغرافیایی پروژه، نوع بتن و مصالح مورد استفاده، هزینه نصب و اجرا، هزینه نگهداری و تعمیرات بعدی و همچنین رقابت در بازار می‌باشد. برای تعیین دقیق قیمت اجرای بتن اکسپوز، بهتر است با تولیدکنندگان و پیمانکاران متخصص در زمینه اجرای بتن اکسپوز مشورت کنید تا با توجه به شرایط خاص پروژه و نیازهای شما، نرخ نهایی قیمت اجرای بتن اکسپوز و اجرای نمای بتن اکسپوز را تعیین کنند.

مطلب پیشنهادی: نمای اکسپوز

 اجرای بتن اکسپوز در نما

 اجرای بتن اکسپوز در نما ساختمان یک فرآیند زیبا و مقاوم است که سطح خارجی ساختمان را تزئین می‌کند. با استفاده از اجرای بتن اکسپوز در نما، ساختمان به طراحی منحصر به فرد و جلوه زیبایی می‌رسد. روش اجرای بتن اکسپوز در نما، سطحی مقاوم و ماندگار را ایجاد می‌کند. اجرای نمای بتن اکسپوز در برابر عوامل آب و هوایی و تغییرات دما مقاومت دارد. اجرای بتن اکسپوز در نما باعث تحولی بصری در ساختمان شده و با توجه به طرح‌ها و جلوه‌های دکوراتیو، ساختمان را جذاب و استثنایی می‌کند. اجرای بتن اکسپوز در نما همچنین، توانایی ایجاد بافت‌های مختلف و تنوع در رنگ‌بندی را نیز داراست. ویژگی که بر محبوبیت اجرای بتن اکسپوز در نما یا اجرای نمای بتن اکسپوز بیش از پیش افزوده است.

 اجرای سازه بتنی اکسپوز

 اجرای سازه بتنی اکسپوز فرآیندی پیچیده است که مراحل متعددی را شامل می‌شود. در مراحل ابتدایی اجرای سازه بتنی اکسپوز، طراحی و مهندسی سازه بتنی انجام می‌شود تا نیازمندی‌های سازه و استفاده از بتن اکسپوز را طی اجرای سازه بتنی اکسپوز تعیین کند. سپس، مواد اولیه مورد نیاز برای اجرای سازه بتنی اکسپوز شامل بتن، فولاد، قالب و سایر مصالح جمع‌آوری و آماده می‌شوند. در مرحله بعد از اجرای سازه بتنی اکسپوز، بتن لازم بزای اجرای نمای بتن اکسپوز ریخته و با استفاده از تکنیک‌های صحیح و طبق استانداردهای مربوطه، نمای بتنی اکسپوز ساخته می‌شود. پس از اجرای سازه بتنی اکسپوز، مراحل نگهداری و پالایش سطح سازه انجام می‌شود تا جلوه زیبایی و مقاومت مورد انتظار از اجرای سازه بتنی اکسپوز حاصل شود. اجرای سازه بتنی اکسپوز نیاز به تخصص، دقت و استفاده از تجهیزات مناسب دارد تا نتیجه‌ای بی‌عیب و با کیفیت به دست آید.

 نمای ساختمان بتن اکسپوز

 اجرای نمای بتن اکسپوز فرایندی زیبا و متنوع است که به ساختمان ظاهری استثنایی می‌بخشد. در این روش، بتن اکسپوز بر روی سطح نمای ساختمان ریخته و سپس با استفاده از تکنیک‌های خاصی نما را آراسته و صاف می‌کند. نمای بتن اکسپوز مقاوم و با دوام است و می‌تواند در برابر عوامل آب و هوایی و تغییرات دما مقاومت نماید. این روش امکان ایجاد جلوه‌های دکوراتیو و طرح‌های متنوع را فراهم می‌کند، که به ساختمان زیبایی و شخصیت خاصی می‌بخشد. اجرای نمای بتن اکسپوز نیاز به تخصص و دقت در ریخته‌گیری و پالایش سطح دارد تا نتیجه نهایی به دست آمده، همچنان زیبا و با دوام باشد.


به اشتراک بگذارید

گالری

نظر شما ارزشمند است:

دیگاه شما درباره این محصول چیست؟

شما میتوانید در این بخش تجربیات و تظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

تجربه نظر کاربران: